MENU

Training website usability

Hoe effectief en gebruiksvriendelijk is jouw website?

Aanmelden

Vinden bezoekers op jouw website gemakkelijk hun weg en is het pad naar een conversie vrij van hobbels en obstakels? Oftewel: hoe gebruiksvriendelijk is jouw website? Je kunt de resultaten van je website (en je bedrijf) vaak flink verhogen door de usability te verbeteren. In deze training leer je hoe je dat doet.

Wanneer: 26 april
Tijd: 10:00 tot 16:30
Waar: bij Office Stories
Prijs: €279,- excl. BTW – Last Minute korting! (normale prijs €329,-)
Inclusief een lekkere lunch

Voor wie:

✔ Marketeers, webbouwers en designers die meer willen leren over usability
✔ Ondernemers die hun website willen optimaliseren voor meer resultaat

Waarom deze training?

In deze training delen we veel best practices met je, maar laten we je vooral ook zelf dingen ondervinden. Al tijdens de training ga jij aan de slag met usability-onderzoek. Je leert veel handige tips & tricks waarmee je een website heel snel gebruiksvriendelijker kunt maken. Na deze training heb je dus niet alleen een heleboel mooie inzichten, maar kun je de theorie direct in de praktijk gaan toepassen.

Na deze training

✔ Ken je de best practices op het gebied van gebruiksvriendelijkheid
✔ Ken je de meest voorkomende valkuilen
✔ Weet je hoe je onderzoek kunt doen naar de usability van een website
✔ Weet je welke tools je kunt gebruiken om de gebruiksvriendelijkheid van je website te meten en te analyseren
✔ Ken je quick wins waarmee je jouw conversie kunt verhogen
✔ Heb je belangrijke verbeterpunten achterhaald voor je eigen site (of die van een klant)

Dit gaan we behandelen tijdens de training website usability

✔ De doelgroep van jouw website
✔ De customer journey: welk proces doorloopt jouw klant voordat hij tot een aankoop overgaat?
✔ De doelstellingen van jouw website: wat wil je met je website bereiken en wat zijn de belangrijkste taken van de bezoeker?
✔ Best practises en valkuilen op het gebied van usability
✔ Bestelprocessen optimaliseren
✔ Je navigatie en de zoekfunctie verbeteren
✔ Copywriting en usability
✔ Beïnvloedingsprincipes (persuasive design)
✔ Je website zelf testen
✔ Je website laten testen door gebruikers
✔ Het meten en analyseren van jouw websiteresultaten
✔ A/B testing

TRAINER 1

Sylvia Coppens is mede-eigenaar van Office Stories en werkt als freelance online strateeg. Al 12 jaar houdt Sylvia zich bezig met websites. Eerst was dat een hobby, maar later werd het haar beroep. Ze werktte 5 jaar in loondienst als e-commerce- en projectmanager en werktte toen aan de online positionering van o.a. Nutricia, Livera en Leen Bakker. Inmiddels heeft ze haar eigen bedrijf en helpt ze bedrijven bij hun positionering en het verbeteren van hun website. Ze heeft dus een heleboel kennis op zak op het gebied van usability en die deelt ze graag met jou.

TRAINER 2

Marit Vervaart is mede-eigenaar van Office Stories en werkt als freelance online marketeer onder de naam FastMotion. Ook zij houdt zich al sinds haar jeugd bezig met websites. Vanaf haar 11de was ze altijd wel bezig met een online project. Zes jaar geleden maakte ze daarvan haar beroep en werd ze online marketeer. Ze specialiseerde zich in content, SEO, conversie-optimalisatie en Google Analytics. Ze heeft een heleboel kennis in huis over het gebruiksvriendelijker maken van je website, zowel op het gebied van design als tekst. Ook laat ze je graag zien hoe je kansen en knelpunten achterhaalt door middel van data.

CLOSE