SEO-copywriting in 2019

De laatste jaren is er enorm veel veranderd op het gebied van SEO. Wat een aantal jaar geleden nog zorgde voor topposities in Google werkt nu juist averechts. Google wordt slimmer, het algoritme wordt continu geüpdatet en de concurrentie wordt groter. Hoe schrijf je een goede SEO-tekst anno 2019? Dat leer je in deze training!

Voor wie

  • Tekstschrijvers die SEO als serieuze dienst willen gaan aanbieden
  • Ondernemers die zelf hun teksten willen optimaliseren
  • Communicatiespecialisten en content marketeers die SEO willen kunnen toepassen in hun werk
  • SEO-specialisten die hun kennis willen verdiepen

We gaan flink de diepte in, dus het is fijn als je al wat kennis van SEO hebt.

Waar & wanneer

  • Van 13:00 tot 17:30
  • Office Stories Breda
  • 179,- excl. BTW
  • Verschillende data mogelijk

Waarom deze training?

Deze training heeft een mooie balans tussen theorie en praktijk. Je krijgt superveel waardevolle informatie, maar het belangrijkste is dat je deze informatie ook direct in de praktijk kunt implementeren. De trainer geeft je een kijkje in haar keuken én zet jou zelf aan het werk. Niet alleen droge kost dus! We frissen de basics op, maar gaan al snel flink de diepte in. Daarom is het fijn als je al een beetje kennis hebt over SEO.

Na deze training kun je:

  • Een SEO-strategie opstellen, zodat je jouw website zo effectief mogelijk kunt optimaliseren
  • Een gedegen zoekwoordenonderzoek uitvoeren
  • SEO-teksten schrijven die goed vindbaar zijn én lekker lezen
  • De meest waardevolle tekst schrijven voor de gebruiker van Google
  • Ervoor zorgen dat er meer mensen op jouw resultaat in de zoekmachines klikken
  • Jouw posities in de zoekmachines verhogen
  • Meer relevante bezoekers aantrekken

Dit gaan we behandelen tijdens de training SEO-copywriting:

  • De nieuwste trends op het gebied van SEO
  • De juiste zoekwoorden uitkiezen (zoekwoordenonderzoek)
  • Het gebruik van zoekwoorden in je tekst
  • De opbouw en lengte van een SEO-tekst
  • Bepalen welke bestaande content gemakkelijk geoptimaliseerd kan worden en welke content er nog mist
  • Het belang van interne- en externe links en hoe je hier goed gebruik van maakt
  • Je meta tags optimaliseren
  • Je pagina nog beter onder de aandacht brengen d.m.v. rich data markup
  • Het belang van je websitestructuur voor SEO
  • Data verzamelen om kansen en problemen te achterhalen

Over de trainer

Marit Vervaart is mede-eigenaar van Office Stories en werkt als freelance online marketeer onder de naam FastMotion. Al meer dan 10 jaar schrijft ze teksten voor het web. Eerst voor eigen projecten, later ook voor andere bedrijven. Daarnaast is ze een ervaren SEO-specialist, die al vele grote en kleine bedrijven hielp bij het behalen van topposities in Google. Ze kan jou alles vertellen over het schrijven van SEO-teksten die én goed scoren in de zoekmachines én met plezier gelezen worden door je bezoekers. Die combinatie is goud waard!

Dit zeiden de deelnemers

Bestel je tickets