Schrijven voor het web (online)

– I.v.m. de coronacrisis wordt deze training online gegeven – 

Een goede webtekst raakt de juiste snaar bij jouw doelgroep. Je kunt ermee inspireren, een gevoel geven bij jouw merk, antwoord geven op belangrijke vragen of mensen aanzetten tot actie. Je webteksten vormen jouw online stem. Ze vertellen jouw verhaal. Schrijven voor het web is vaak anders dan schrijven voor print. Bezoekers van jouw website scannen de pagina vliegensvlug en als hun aandacht dan niet gepakt is, zullen ze al snel wegklikken. Heldere taal, een handige opbouw en goede opmaak zijn daarom heel belangrijk. Wil jij jouw teksten nog effectiever maken? Volg dan deze training!

Voor wie

Waar & wanneer

Waarom deze training?

Deze training gaat flink de diepte in. We coveren alles van strategie tot uitvoering. Waar sta je voor als merk? Voor wie schrijf je de tekst? Wat wil je met je tekst bereiken? Door middel van verhelderende oefeningen gaan we antwoord geven op deze vragen. Natuurlijk gaan we het ook over het schrijven zelf hebben. Door middel van theorie en praktijkopdrachten leer je hoe je jouw teksten zo helder én effectief mogelijk maakt.

Na deze training kun je:

Dit gaan we behandelen tijdens de training Schrijven voor het web:

Deel 1: de strategie

Deel 2: aan de slag

Marit Vervaart - Mede-Eigenaar Office Stories

Over de trainer

Marit Vervaart is mede-eigenaar van Office Stories en werkt als freelance online marketeer onder de naam FastMotion. Al meer dan 10 jaar schrijft ze teksten voor het web. Eerst voor eigen projecten, later ook voor andere bedrijven. Ze staat bekend om haar heldere teksten en schreef voor grote en kleine organisaties in allerlei branches. Daarnaast wordt ze regelmatig ingehuurd door online marketing bureaus. Marit schrijft niet alleen teksten, maar houdt zich ook bezig met SEO en conversie-optimalisatie. Met die kennis maakt ze haar teksten nog effectiever.

Bestel je tickets